Ads Transparency Center er et søkbart knutepunkt for alle annonser levert fra verifiserte Google Ads annonsører.
Med Ads Transparency Center vil du kunne se:
Eksempel: hvis en annonse har gått over lang tid, er det sannsynligvis en annonse som fungerer godt for annonsøren.
Dette kan være en flott kilde for å forbedre dine egne annonser eller finne ideer for å utvide ditt eget annonsebibliotek.
Eksempelvis får vi opp disse annonsene om vi sjekker vg.no
Ved å klikke på annonsen, får vi mer innsikt for annonsen:
På dette skjermbildet kan man se både når annonsen først ble vist, og den siste gangen den ble vist. Hvis du finner en annonse som har hatt en lang levetid (over flere måneder eller år), kan dette indikere at den er en effektiv annonse. Dette kan du ta inspirasjon fra når du lager dine egne annonser.
Tjenesten er gratis og lenken finner du her:
https://adstransparency.google.com
Kilde:
https://blog.google/technology/ads/announcing-the-launch-of-the-new-ads-transparency-center/