Ved å undersøke et bredt utvalg av våre kunders lønnsomhet i forskjellige markedsføringskanaler ble vi overrasket over hvor stor forskjell det på lønnsomheten i de forskjellige kanalene. Dette blir stadig flere bedriftsledere oppmerksomme på.
For de fleste selskaper i dag er synlighet på nettet avgjørende for å lykkes. To av de mest lønnsomme metodene for å øke nettstedets synlighet og generere salg er Google Ads og en effektiv SEO-strategi. Sosiale medier i hovedsak egnet for branding, men er langt svakere som en performance kanal. Det kan vi si etter å ha undersøkt ca 50 kunder. Konklusjonen er at det er vanskelig å tilskrive SoMe store omsetningstall. Det er likevel viktig å ha det med som en del av mediemixen.Vi opplever at det sløses betydelige beløp innen digital markedsføring på grunn av mangel på innsikt og godt informerte økonomiske beslutninger. Dette er et stort underkommunisert område iblant beslutningstakere i næringslivet