Hva er aktiv SEO?

Bedre, raskere og mer stabile resultater

Bilde som viser at man kan stille AI Ugla et spørsmål om SEO.
Bilde som viser at man kan stille AI Ugla et spørsmål om SEO.

Aktiv SEO er en kombinasjon av ukentlige aktiviteter på din nettside, overvåkning av de 10 viktigste konkurrentene og egenutviklede verktøy som til enhver tid gir viktig innsikt slik at man bevarer økonomiske lønnsomme topprangeringer.

Hva skiller Aktiv SEO fra andre løsninger?

De fleste SEO leverandører benytter seg av forskjellige plug in løsninger for SEO i Wordpress og andre CMS-teknologier. Dette er med på å forbedre On-site kvalitet på innhold, men det sier ingenting om konkurrenters innhold eller kvalitet – her ligger utfordringen! Med andre ord; du kan investere mye i både plug-in's og tekstutvikling samt andre tiltak, uten at det nødvendigvis gir resultater som endrer noe på tilvekst av nye kunder ellere forespørsler fra nettsiden.

Hvorfor? Fordi du mangler en viktig innsikt! Hva har konkurrentene gjort på sin nettside siste uke eller måned? Hvis du ikke vet det, så kan du til tross for egen innsats bli stående på samme rangering på de søkeordene du gjerne vil ha topplasseringer på. I verste fall kan du også falle i rangeringer selv om du har fulgt oppskriften i ditt CMS eller plug-in. Aktiv SEO løser utfordringen med flere virkemidler.


Det kalles Aktiv SEO fordi det gjøres nødvendige aktiviteter daglig, ukentlig og månedlig

Resultatet er at våre kunder vinner kampen om de mest lønnsomme topprangeringene i Google søk til 1/3 av prisen per kunde via Google Ads.

La oss se på det daglige først. Å oppnå og bevare en topprangering på et søkeord i Google organisk har stor økonomisk verdi. For å opprettholde lønnsomheten må vi vite hva de 10 beste konkurrentene gjør til enhver tid. Innsikten er avgjørenede for stabile topprangeringer over tid. Derfor har Klatre har utviklet en innovativ plattform som scanner din nettside og måler den opp mot dine konkurrenter. Dette gjøres daglig. Innsikten er sørger for at du til enhver tid bruker ressursene målrettet og ikke bruker energi på unødvendige investeringer.
 

De som jobber med nettsiden får tilgang til vår plattform – noe som gir full kontroll over konkurrenter og nøyaktig hva som må gjøres for å ha den beste nettsiden i din bransje. Informasjonen er basert på åpne data som hentes fra mange kilder og presenteres i et oversiktlig dashbord.

Ukentlige aktiviteter handler om å overvåke signaler til din nettside. Google er selv tydelige på dette i Google Guidline og de siste store oppdateringene i algoritmen handler om nettopp dette. Kombinasjonen av positive signaler utenfor din side fra autoritære kilder, sammen med en landingside med riktig kvalitet, gir topprangeringer.

Vi har også utviklet et effektivt og forutsigbart konsept som sørger for at også denne delen av SEO blir ivaretatt i henhold til Google Guidline.

Månedlige aktiviteter er delt i to. Den ene delen er ROI og lønnsomhets-analyse, den andre delen er gjennomgang av nettsidens kvalitet, og eventuelle tiltak for å bevare topprangeringene – samt oppnå flere topprangeringer.


Aktiv SEO har gitt våre kunder langt over 5000 førsteplasser i Google

Kombinasjonen av kompetanse, spesialisering innen SEO, Google Guidlines og egenutviklede innsiktsverktøy, sørger for mer en 5000 stabile førsteplasser for kundene våre. Det gir stor økonomisk lønnsomhet for mange av norges største merkevarer og kjeder. Metodikken vår er ettertraktet hos flere av norges dyktigste markedsførere og performance avdelinger i digitalbyråer i tillegg til ledere av alle type bedrifter. 

 

Ta kontakt med oss for en uforpliktende demo om hvordan vi jobber og hvordan verktøyet kan hjelpe deg til raskere og enda mer stabile topprangeringer.

bestill-kurs
bestill-kurs

Meld deg på vårt kurs

Bestill kurs
rino-klatredigital-rund
strek2
Rino Larsen har jobbet med design og utvikling av websider og digital markedsføring siden 1998. Han har inngående erfaring som leder, styremedlem og styreleder i digital- og reklamebyråer. Larsen har spesialisert seg på å optimalisere markedsbudsjetter uansett bransje. Hans lidenskap ligger i å anvende teknologi og innsikt for å maksimere lønnsomhet. Rinos engasjement reflekteres i hans egne ord: "Jeg brenner for å bruke teknologi og innsikt for å maksimalisere lønnsomhet".
 
Rino Larsen, daglig leder og partner i Klatre Digital AS  |  Linkedin >
strek2

Relaterte artikler

strek2
klatre-med-ill-4

Aktiv SEO – bli førstevalget i søkemotorene

Les mer >>
telefon-magnet-4-3-bakgrunn

Digital strategi og rådgivning

Les mer >>
webinar-4-3

Gratis prognose

Les mer >>

Ta kontakt med oss

Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat og om hvordan vi kan hjelpe deg med autoritære artikler og on-site SEO rådgivning.